BAŞBAKAN ÜNAL ÜSTEL, GİRNE’DEKİ BAZI DEVLET DAİRELERİNİ ZİYARET ETTİ
Müdür ve yetkililer ile sorunlarını ve vatandaşların şikayetlerini dinledi.
Başbakan Ünal Üstel, Sorunlara çözüm üretmek ve daha sağlıklı bir kamu hizmeti yaratmak için yapmayı planladıkları değişkliklere dikkat çekti.
Başbakan Ünal Üstel, kamu hizmetine personel alımında eğitimin esas alınacağını, tayin ve terfilerde ise liyakatın öne çıkacağını belirterek “bunun için gereken yasal değişiklikler yapılacak” vurgusu yaptı,
Başbakan Ünal Üstel Girne Kaymakamlığı, Tapu ve Kadastro Dairesi, Vergi Dairesi, Trafik Dairesi, Sosyal Sigortalar, İhtiyat Sandığı ve Çalışma Dairesi’ni ziyaret etti.
Başbakan Üstel, vatandaştan gelen sorunlara çözüm üretmek için daire müdürleri ve yetkililer ile bire bir görüştüklerini, bu ziyaretlerin tüm ilçelerde devam edeceğini kaydetti.
Açıklamasında kamu reformuna ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Başbakan Üstel, kamuda terfi ve istihdamların liyakata ve eğitime göre yapılacağını, bunun için gereken yasal düzenlemenin de hazırlanacağını kaydetti.
Devlet Dairelerinde personel eksikliği kadar, mevcut personelin farklı dairelere geçmesi nedeniyle de ciddi sıkıntılar yaşadığını dile getiren Başbakan Üstel, Kamu çalışanlarının keyfi yer değiştirmesinin önüne geçmek için, yasal düzenleme yapılacağını ifade etti.
Hükümet olarak, Bakanlıkların kurumsal yapıya kavuşturulması için de yasal çalışma başlatılacağını vurgulayan Başbakan Üstel bu kurumsal yapının oluşturulmasıyla , bundan sonra koalisyon pazarlıklarında bakanlıklar altındaki dairelerin değişmeyeceğini anlattı.
Sürüş ehliyeti birimlerindeki greve de değinerek bu birimce personel eksikliği bulunduğunu dile getiren Başbakan Üstel, bu soruna , halkı mağdur etmeden uzlaşı ile çözüm bulunabileceğini kaydetti.
Personel fazlası olan dairelerden; iş yoğunluğu ve personel eksikliği olan dairelere personel aktarılması konusunu da hükümet ortaklarıyla ele alacaklarını vurgulayan Başbakan Üstel, Girne’de Vergi ve Trafik Daireleri gibi bazı dairelerin ayrı binaya taşınması içinde çalışma başlatıldığını belirtti.
Sosyal Sigortalar Dairesi’nin ülkenin bekası için büyük önem taşıdığını, dairenin doğumdan ölüme kadar yaşamın her evresinde vatandaşa hizmet verildiğini dile getiren Üstel, dairenin personel sıkıntısının, ilgili baknalıkla görüşülerek çözüleceğini söyledi…
“Esas köklü çözümümüz 2023 yılı bütçesi içinde olacak. Kamuda yeni kadrolar oluşturarak ve Kamu Hizmeti Komisyonuyla münhal çıkarıp ehliyetli kişilerin istihdamı için büyük çaba sarf edeceğiz.”diyen Başbakan Üstel, 2023 bütçesi içinde, ihtiyaçlı daireleri ön plana çıkararak, kamuda liyakata ve eğitime uygun görevlendirme ve istihdamlarla , verimlilik ve hizmet kalitesini arttırmayı hedeflediklerini dile getirdi.